אזרחות אירופאית – קבלת אזרחות אירופאית ודרכון של מדינות אירופה

במציאות של ימינו עלינו לעשות ככל שניתן על מנת להבטיח את עתידנו ועתיד ילדינו. אחת האפשרויות היותר נהדרות שניתן לחשוב עליהן היא הגשת בקשה לקבלת אזרחות אירופאית לכם ולבני משפחתכם. אזרחות שכזאת תפתח לכם פתח לחיים מלאים בהטבות וזכויות ותאפשר לכם לחיות באופן חופשי בכל אחת ממדינות האיחוד האירופאי על פי רצונכם.

כפי שתבינו מייד, בהיותכם צאצאים ליהדות אירופה יתכן כי גם אתם זכאים להשיב לעצמכם את האזרחות היוקרתית הזאת, ומייד תבינו על אלו מדינות מדובר וכיצד הדבר מתאפשר.

מדינות מזרח אירופה

עד לפני מספר שנים האפשרות להוציא אזרחות אירופאית היתה פתוחה אך ורק ליהודים שהם צאצאים למדינות מזרח אירופה כגון פולין, רומניה וכו'. יהודי מדינות אלו החלו לעלות לארץ בתקופות זמן שונות, לפני ואחרי מלחמת העולם השנייה.

במדינות מזרח אירופה ששייכות לאיחוד האירופאי קשר הדם הוא מאוד משמעותי ואם הוא מוכח ניתן בהחלט לנבא סיכוי גבוה לקבלת האזרחות. ועדיין, הדרך עד לקבלת האזרחות המיוחלת היא מאוד ארוכה, שכן מי שמגיש את הבקשה צריך להצטייד בעוד מועד בכל המסמכים הרלבנטיים, מתורגמים לשפת מדינת היעד וחתומים בחותמת אפוסטיל.

משום שאירופה סבלה ממלחמת עולם קשה ביותר, לעיתים קשה מאוד להשיג את המסמכים הללו, בעיקר כאשר מדובר על תעודות לידה, פטירה, ותעודות אימוץ.

מדינות נוספות באירופה

בסוף המאה ה- 15 יהודי ספרד גורשו למעשה פעמיים – פעם אחת מספרד לפורטוגל ובפעם השנייה מפורטוגל למגוון מדינות, ביניהן מרוקו, אלג'יר, סוריה ועוד.ספרד ופורטוגל משתייכות למדינות האיחוד האירופאי ולכן מי שנחשב לאזרח במדינות אלו למעשה יכול לקבל אף הוא אזרחות ודרכון אירופאיים לכל עניין ודבר.

הן ספרד והן פורטוגל מכירות בחוקי האזרחות שלהן בקשר ההיסטורי של מגורשי ספרד למדינות האם שלהם ולכן בימינו לא רק יוצאי מדינות מזרח אירופה יכולים למצוא לעצמם פתח כניסה לאירופה. אלא שגם כאן (בעיקר בשל המרחק בין גירוש ספרד לימינו אנו) לא תמיד קל להוכיח כי אכן מדובר בצאצאים של מגורש ספרד ופורטוגל, אך כאשר כן נמצא הקשר, הדרך לקבלת האזרחות סלולה.

הדרך לקבלת האזרחות – רק עם משרד עורכי דין מנוסה

האם אתם אכן צאצאים לכאלו שהחזיקו באזרחות אירופאית בעבר? והאם אותם אנשים איבדו או שמרו על אזרחותם בשנים הרבות שעברו? כיצד יודעים אלו מסמכים נדרשים לשם הוכחת הקשר? וכיצד משיגים אותם בכלל?

את כל התשובות לשאלות החשובות הללו תקבלו אם תשכילו להתקשר עם משרד עורכי דין המתמחה במתן שירותי ייעוץ וליווי לשם הוצאות אזרחות ודרכון אירופאיים. אנשי המשרד ידעו לומר לכם האם בכלל כדאי להתחיל ולבזבז זמן וכספים לשם ביצוע התהליך, ובהמשך יטפלו לכל בכל ההליכים הבירוקרטיים הקשורים בכך. באופן זה אתם תידרשו רק "לקפוץ" לחתימות מעת לעת בזמן שאנשי המשרד יעשו את שלהם, עד לקבלת האזרחות המיוחלת שתפתח לכם צוהר לחיים חדשים וטובים יותר.

מוזמנים לגלוש לאתר העוסק בתחומים מעניינים ומגוונים של אזרחות אירופאית http://www.citizen.co.il/