חוויות מהסעה לחתונה

מקרה מעניין שקרה לאחד הנהגים בחברת נסיעות שהתבקשה לבצע הסעה לחתונה.

זה מה שסיפר הנהג:
התייצבתי עם האוטובוס בשעה 17:00 בכתובת מסוימת בתל-אביב, משם הייתי צריך לאסוף קבוצה קטנה של אנשים, או ליתר דיוק אורחים, היעד היה חתונה בטבריה. בדרך, הייתי צריך לבצע איסוף מעוד כמה נקודות בדרך, הרצליה, נתניה, חדרה ועפולה. זו הייתה הסיבה שיצאנו מוקדם, גם בגלל האיסופים וגם בגלל הפקקים (כך מתארגנים בחברת הסעות מקצועית, כאשר יודעים שמבצעים הסעות לאירועים – לוקחים בחשבון מקדם בטחון בשביל להגיע בזמן).

הדרך ארכה מעבר לזמן המשוער מכיוון שבתחנות האיסוף נאלצנו לחכות כמה דקות עד שיגיעו כל המאחרים. במהלך הנסיעה הסתבר לי שרוב הנוסעים מכירים אחד השני, הם דיברו וצחקו, ביקשו ממני לשים מוזיקה בשביל המצב רוח. כאשר הגענו לאולם הנוסעים ביקשו ממני לרדת איתם ולהצטרף לחגיגה, כמובן שעניתי בשלילה אבל הם לא הירפו. לבסוף השתכנעתי וזרמתי איתם, הייתי באירוע כשעה וחזרתי לאוטובוס.

בסיום החתונה, הנוסעים חזרו לאוטובוס באיחור של שעה מהזמן שהיו אמורים לצאת. מיד עם עליית רבים מהנוסעים לאוטובוס הרגשתי את ריח האלכוהול באוויר. כבר בתחילת הנסיעה היה רעש ושמחה ברכב, כולם היו במצב רוח טוב, עליזים וצוחקים. אני חייב לציין שכולם היו צעירים בשנות העשרים שלושים לחייהם. הם ניסו לדבר ולצחוק איתי, אך הבהרתי להם שאני נוהג וביקשתי שלא יפריעו לי בנהיגה. לאט לאט הרעש נדם ודרך המראה ראיתי שחלקם נרדמו. כפי שציינתי הייתי צריך לבצע את הפיזורים. במקומות שאספתי הייתי צריך להחזיר וכך עשיתי. כשהגעתי לנקודת ההתחלה ירדו הנוסעים האחרונים ואני המשכתי בדרכי הביתה.

כאשר הגעתי לחניון, דוממתי את הרכב וביצעתי סריקה ברכב כמתחייב בחוק, גיליתי לתדהמתי, בחור צעיר ישן שנת ישרים בספסל האחרון של האוטובוס. בשנייה הראשונה הייתי בשוק וכשהתאוששתי, התחלתי להעיר אותו, הבחור היה שיכור כלוט לא ידע היכן הוא נמצא. אחרי דקות ארוכות הבחור התעורר ושאל אותי היכן הוא נמצא וכיצד הגיע לכאן. שאלתי אותו היכן הוא גר והוא ענה בהרצליה, לא ידעתי מה לעשות עם עצמי, אם אוריד אותו מהרכב בשעת לילה מאוחרת כזו, איך יוכל במצבו להגיע הביתה. חשבתי להתקשר לבעל חברת ההסעות שיורה לי מה לעשות במקרה הזה, מאחר ולמחרת בבוקר אני אמור לבצע נסיעה אחרת, ואני חייב לנוח לפני כן.

לאחר התלבטויות קשות, קיבלתי החלטה שאני מסיע אותו לנקודה שבה הוא עלה לרכב וכך עשיתי. יכולתי להתנחם בעובדה שהייתי צריך לחזור רק עד הרצליה ולא יותר רחוק.

במקרה הזה בעל החברה היה אמור לגבות עבור הנסיעה תוספת מאחר וחרגו בצורה משמעותית משעת הסיום שנקבע ודבר נוסף שהיה צריך למצוא לי מחליף לשעות הבוקר, שהרי אני חייב בשעות מנוחה כמתחייב בחוק.

לסיכום, נראה שלפעמים הסעת אנשים לאירועים, זה יכול להיות אירוע לנהג שלא תמיד ניתן לצפות מה יהיה בסופו.

מוזמנים לבקר באתר של חברת הסעות לקבלת מידע נוסף בנושא ההסעות ליעדים שונים www.hasaots.co.il