התחדשות עירונית ברחבי הארץ – פריחה של פרויקטים תמ"א 38 וחיזוק מבנים

כאשר נושאים בכביש איילון אם זה לכיוון הצפון ואם זה בכיוון הדרום, בעיקר באזור תל-אביב וגמת גן, ניתן להבחין במספר מאוד גדול של מנופים המוצבים לצידי הכביש שמבצעים עבודות בניה די גדולות ומורכבות.

התמונה התוארת של המצב הקיים בשוק הנדל"ן בישראל מתייחסת אמנם לאזור של שתי ערים בלבד, אך בהחלט ניתן להבחין בתמונה זהה גם באזורים רבים נוספים בישראל.

על מה מצביעה התמונה המתוארת לדעתכם?

כן, עבודות בניה די גדולות ורחבות מצביעות על התחדשות עירונית רחבת היקף בישראל, כאשר אזורים שלמים בערים שונות בישראל משנות פנים ובמקום מבנים ישנים ומועטי קומות נבנים בניינים גבוהים, אופנתיים וגם בטיחוטיים הרבה יותר מאלו שעמדו במקומם לפני תחילת תהליך הבניה.

בשנים האחרונות ישראל משנה פנים ומגדלי עסקים מפוארים נבנים לצד בנייני מגורים רבי קומות שלפני כן היו באזורים אלו שכונות של נבנו בשנות ה-60 וה-70 של מאה הקודם, כאשר כל זה משפיעה השפעה מאוד גדולה גם על תשתיות באזורים אלו ולכן לצד בניה די רחבה נאו עדים לכך שמתבצעות גם עבודות לסלית כבישים חדשים וצמתים שבאים לפתור בעיה של עומסי תנועה כבדים שכולנו מרגישים בעיקר בבקרים בדרך לעבודה ובשעות אחר הצהריים בדרך הביתה מעבודה.

אם נתייחס לסקטור הפרטי, בוודאי נבחין בעליה משמעותית של פרויקטים תמ"א 38 לחיזוק מבנים בפני רעידות אדמה. כאשר למבני מגורים שנבנו לפני שנת 1980 מוסיפם מספר קומות נוספות ומחזקים את המבנה באמצעות מעטפת חיצונית נוספת שגם מגדילה את שטח הדירה בכל בניין שמשתתף בפרויקט.

בנוסף לעיבוי המבנה, הקבלן שמבצע את עבודות הבניה מוסיף לבית גם מעלית, כאשר לכל דייר תהיה אפשרות בעתיד להשתמש בה בכל עת שיחפוץ בכך.

גם מסביב לבניין בפרויקט תמא 38 הקבלן המבצע את העבודה משקיע לא מעט על-ידי כך שגינה שמסביב לבניין המחודש תהפוך לגינה יפה, מתופחת ומזמינה.

למעשה בסיום עבודות לחיזוק המבנה, הבניין בפרויקט מסוג זה נראה כמו בית חדש שנבנה מחדש מיסודותיו, אך בפועל מדובר על בניין שעבר חיזוק.

לאחר סיום עבודות הבניה, כל דירה בבנין כזה עלותה תהיה הרבה יותר גובה מאשר לפני תחילת העבודות.

יש לזכור שמראה הבניין המחודש ישפיע השפעה חיובית גם על מחירי הבניינים הסמוכים שמעתה נמצאים בקרה עם בית יפה ומזמין.