איך לבחור ממליצים לאפליקיישן לתוכנית MBA

אחד המרכיבים החשובים באפליקיישן לתוכניות ה-MBA המובילות הוא ההמלצות. רוב התוכניות דורשות מהמועמד לספק שני ממליצים שיכתבו המלצה עבורו, ולכן יש חשיבות רבה לבחירת אותם ממליצים. מאחר ואנחנו מדברים על מנהל עסקים, רוב התוכניות מעדיפות (ולעיתים אף דורשות) שהמועמד יביא המלצות ממקום העבודה הנוכחי, בדגש על המלצה מהמנהל הנוכחי שלו. המלצות אלו יכולות להעיד על הדבר הכי חשוב עבור ועדת הקבלה – איך המועמד מתפקד בסביבת העבודה ובעולם העסקי. המלצות אקדמיות ממרצים לשעבר הן בדרך כלל לא מקובלות ופחות מועילות.

כשאתם באים לבקש המלצות ממקום העבודה שלכם, חשוב להתמקד באנשים שמכירים אתכם זמן רב ועבדו לצדכם או מעליכם תקופה ממושכת, כדי שתהיה להם חוות דעת משמעותית על התפקוד שלכם בעבודה וכדי שיוכלו לספק המלצה חמה יותר. פרט למנהלים הישירים שלכם, ניתן לבקש המלצות גם מראשי צוותים או מחלקות אשר עבדתם תחתם ויוכלו לספק מידע על היכולות שלכם. אם יש לכם אפשרות לספק המלצה ממישהו בכיר מאוד בחברה, לא תמיד זה חכם – מישהו כזה בדרך כלל לא פיקח עליכם ישירות ולכן יתקשה לספק המלצה משמעותית עם דוגמאות לכישורים שלכם, ויסתפק בהמלצה כללית שהיא לרוב פחות תורמת לאפליקיישן שלכם.

אם מתאפשר לכם, נסו להתאים את הרקע של הממליץ לאופי ולייחוד של בית הספר אליו אתם פונים (ישנן תוכניות המתמחות בנושאים ספציפיים כגון שיווק, מימון, טכנולוגיה וכו') כדי שיוכל לספק עבורכם המלצה רלבנטית יותר שתדגיש את ההתאמה שלכם לבית הספר.

אחרי שבחרתם ממליצים וקיבלתם את הסכמתם לכתוב עבורכם המלצה, הכינו אותם לכתיבת ההמלצה ושלחו להם עותק של קורות החיים שלכם. גם אם הם מכירים אתכם היטב, מעבר על קורות החיים שלכם יכול לתת להם את הקונטקסט הנכון ולמקד אותם בדברים הטובים שהם רוצים לספר עליכם. לאחר שהממליצים הגישו לבית הספר את ההמלצה עבורכם, שלחו להם אימייל או מכתב תודה.