תיקי גב איכותיים לשמירה על גב בריא וחפצים חשובים

מי מאיתנו לא אוהב תיקים שמשמים אותנו כל יום וכל היום אם בדרך לעבודה ואם זה בעת יציאה לטיול ליום אחד?

למעשה תיקים מהווים שחלק בלתי נפרד מאיתנו, כאשר קיימים תיקים מסוגים שונים והפעם אנו נדבר על תיקי גב.

אז מה בעצם לדעתכם יהיה חשוב לנו בעת בחירת תיק גב איכותי שייתן לנו מענה על כל דרישותנו?

הנה כמה נושאים שהיינו ממליצים לבדוק בעת בחירת תיק חדש:

בד ממנו עשוי התיק – תיק הוא למעשה החומר שממנו הוא עשוי ומכיוון שכל תיק גב עשוי מבד, חשוב להבין האם הבד מספיק איכותי שלא ייווצר מצב שכעבור מספר שבועות בודדים של שימוש בו, הצבע שלו יתחיל לדהות.

הנושא הנוסף שללא ספק חשוב גם הוא, זה בעצם עמידות בפני מים – האם הבד הינו בד דוחה מים כי במידה ובגלל כמה טיפות של גשם, תחולתו של התיק תתרטב, לא נרצה לקנות תיק שלא יעמוד במבחן שכזה.

ואם כבר מדברים על בד דוחה גשם, אז יש לזכור שהיה ובד שממנו עשוי התיק, אכן דוחה גשם, גם גם הרוכסן חייב לעמוד במבחן הזה – לעשה ישנם רוכסנים שגם כאשר הם סגורים, טיפות מים יכולים לחדור דרכו פנימה אל התיק ולהרטיב את תכולתו.

חלוקה נוחה לתאים – מכיוון שבתיק שלנו נרצה לאחסן חפצים שונים, ללא חלוקה נוחה לתאים בגדלים שונים, לא יהיה סדר בין הדברים, כאשר חפץ אחד יכול להציז לחפץ השני.

נניח אתם נוהגים לקחת לדרך ספר, בקבוק מיים, מטען לטלפון נייד וקופסאת אוכל.

אם בתיק שלכם יהיה רק תא אחד, סביר להניח שפינות הספר ייפגעו בגלל נגיע עם חפצים אחרים, הוא גם עלול להתרטב בגלל נגיע לבקבוק מים.

בדרך כלל תיקים איכותיים מחולקים למספר תאים, כאשר לכל תא ייעוד משלו, לדוגמא תא חיצוני לבקבוק מים, תא קטן מקדימה של התיק שבו יכולים להיות מאוחסנים מטען לטלפון, עטים, מפתחות ופריטים קטנים נוספים וכמובן תא מרכזי שגם הוא מחולק לכמה אזורים באמצעות מחיצה, כאבר באחד מאזורים הללו נוכל לשים ספר שלנו בשביל לשמור עליו בצורה הטובה ביותר.

צבע של התיק – לבצע חשיבות כפולה, כאשר מצד אחד על צבע להיות מתאים למראה החיצונ שלנו ומצד השני לא נרצה שתכולת התיק תתחמם בהשפעת קרני השמש הישירים, לכן מומלץ שהצבע יהיה בהיר ככל הניתן, אך זהו כבר טעם האישי של כל אחד ואחת.

מחיר של התיק – למחיר על תיק גב ללא ספק משעמות גדולה ומהווה פרמטר חשוב להחלטה לרכוש תיק כזה או אחר, לכן נציין שאם אתם רוצים לחסוך כמה שקלים בעת קניית תיק גב חדש, ממלץ להגיע לחנות פיסית ולבחור מספר דגמי תיקי גב שמתאימים לנו עם זה מבחינת הצבע, חלוקה לתאים והרגשה כאשר שמים את התיק על הגב.

לאחר מכן ניתן לחזור הביתה (ללא קניית תקי בחנות פיסית) ולחפש את אותם הדגמיםש ל התיקים שהכי אהבנו ברשת האינטרנט וכמעט בוודאות תמצאו את אותם הדגמים בדיוק במחירים הרבה יותר זולים מאשר בחנות פיזית.

 

אחריות של התיק – פרמטר אחרון שעליו נדבר היום זוהי כמובן אחריות על התיק. רבים מאיתנו חושבים שאין כזה דבר, אך בפועל יצרנים גדולים ומוכרים מעניקים לתיקי גב שלהם אחריות, כאשר לרוב מדובר על אחריות על רוכסן ותפרים, כאשר קרעים ודברים דומים אינם מכוסים באחריות ואני חושב שזה מאוד הגיוני, אך רוכסן שלעיתים מספקי לעשות את המוטל עליו וגם תפרים שלעיתים מתפוררים ולכן לשני נושאים אלו מומלץ לשים לב בעת רכישת תיק גב חדש (חשוב לציין שאם מדובר על חברות מוכרות ומותגים ידועים, סבירות שתצטרכו להתשתמש באחריות, שואפת לאפס).

 

אם אהבתם את המדריך שלנו לקניית תיקי גב איכותיים, נשמח אם תמליצו לעיין בו גם לחברים ובני משפחה.