עבודות בגובה לשיקום ושיפוץ מבנים – תחזוקה חיצונית של בניינים רבי קומות בעזרת עבודות גובה

בישראל ובעולם קיים מספר לא מבוטל של מבנים שדורשים עבודות תחזוקה מתמדת, כאשר חלק מעבודות אלו מבוצעות בתוך מבנה עצמו בעוד שהחלק המאתגר הוא דווקא מחוץ למבנה, מה שדורש התערבות מקצוענים לביצוע עבודות מגוונות בגובה, דבר כשלעצמו דורש מיומנות רבה וציוד מיוחד.

עבודות מסוג זה מתבצעות על-ידי חברות לביצוע עבודות בגובה וסנפלינג, שעיקר פעילותן הינה בחלקים החיצוניים של מבנים, שחלקם יכול להגיע לעשרות מטרים, כמו לדוגמא בניינים של 10 ואפילו יותר קומות.

מהם סוגי העבודות שבדרך כלל מתבצעות ע"י חברות אלו?

חיזוק אריחים בגובה – כאשר מדברים על בניינים מודרניים, בדרך כלל על-פי המפרט הטכני של בניינים אלו, עבודות גימור של קירות חיצוניים מבצעים באמצעות התקנת אריחים בהירים שמעניקים לבמנה מבחוץ מראה מרשים ומודרני, אך מכיוון שאריחים אלו מותקנים מבחוץ, זה אומר שתנאיי אקלים המשתנים כל הזמן משפיעים עליהם ולארוך זמן יכולים להתגלות פגמים בחלק מן האריחים, דבר שיכול לגרום לכך שאריחים אלו יכולים להתנתק ממקומים ולצלול מטה וזה מאוד מסוכן.

במטרה למנוע מצבים לא נעימים אלו, צוותים של חברות לביצוע עבודות בגובה, באמצעות ציוד מיוחד שמותקן במקום, מתחילים לסרוק קירות חיצוניים בצורה קפדנית לאיתור ותיקון של אריחים שסבירות גדולה שיתנקתו ממקומם.

 

איטום קירות חיצוניים בגובה – לא מעט פעמים דיירים של בנייני מגורים וגם דיירי בנייני משרדים ומבני תעשיה מגלים שארחי גשם הראשון, קירות בחללים פנימיים של מבנים אלו מתחילים להתרטב, כאשר ללא ספק מדובר על עייפות החומר המבודד מפני חדירת מים מבחוץ, כאשר לעיתים מדובר גם עבודה לא מקצועית של חברת בניה, אשר בנתה את המבנה ללא קיום של תנאי סף מינימליים למניעת מצב של חדירת מים.

במידה וקיים מקרה כזה, צוותים לעבודות מיוחדות בגובה מגיעים למקום ותוך פריסת ציוד מיוחד שלהם במתחם, מתחילם לסרוק את המקום לאיתור מקומות בעייתיים בחלקו החיצוי של הקיר ומתחילים בעבודות איטום, אשר לעיתים דורשות זמן רב ופעילות קפדנית ומדויקת, כאשר לעיתים יהיה צורך בהגעה נוספת למקום להוספת שכבות נוספות של חומרים מיוחדים לבידוד מפני מים.

 

תיקון מרזבים בגובה – למעשה מרזבים, תפקידם להוביל מי גשם שמצטברים על הגגות ולפנותם מן הגג, כאשר המים זורמים מהמרכז של הגג על הקצבות ומשם דרך מספר פתחים, יורדים למטה.

לעיתים, עקב רוחות עזים, חלקים שונים של מרזבים מתנתקים אחד מן השני ובכך המים מפסיקים להתפנות מן הגג, דבר כשלעצמו עלול ליצור נזק לגג עצמו וגם לקומה האחרונה, לחלופין המרזב גם עלול להסתם על-ידי גופים זרים כגון עלים, אנפים של עצים וחפצים נוספים שלא צריכים להגיע על מערכת המרזבים.

מכיוון שמרזבים בדרך-כלל מותקנים ממש בקצבות של גגות, על-מנת להגיע עליהם חייבים להיעזר באנשי מקצוע שמוסמכים לעבוד בגובה, תוך שימוש בציוד מיוחד.

 

שיקום ותיקון בטון בגובה – לפני שנרחיב אודות השרות, נציין שכל מבנה ללא קשר למספר קומות שיש בו, בנוי בחלקים שונים, כאשר חלקם מהווים קירות פנימיים של המבנה בעוד שהחלק הגדול שלהם הינו קירות חיצוניים, שעליהם נשען בניין כולו וככל שעובר הזמן, עקב עייפות החומר אותו בטון שממנו עשויים קירות חיצוניים מתחיל להתפורר עקב השפעה בלתי פוסקת של שלושה גורמים עיקריים – רוח, מיים ושינויים קיצוניים של טמפרטורה.

אותו בטון החזק הופך עם הזמן לחול ולעט לעט שכבה אחרי שכבה של קיר עבה ומחזיק קונסטרוקציה של קומות רבות, הופך ליותר ויותר דק, דבר שיכול לסכן עמידות של המבנה ועם הזמן יהפוך אותו למבנה מסוכן.

במטרה למנוע מצב שכזה ולשמור על עמידות שלו, קיימת סדרת עבודות תחזוקה לחיזוק בטון, כאשר החלק הגדול ביותר של עבודות אלו מבוצעות בגובה רב, דבר שדורש הזמנת צוותים של אנשי מקצוע שפועלים בגובה לטובת השגת תוצאה רצויה.

מידע נוסף בנושא עבודות גובה, עבודות סנפלינג, ניקוי חלונות וקירות מסך בגובה רב, שיקום מבנים, איטום קירות חוצוניים ועוד תוכלו לקבל באתר החברה

בנוסף לאמור לעיל נשמח להציע לכם לעיון אתר העוסק בתחום השבחת נכסים לפני מכירה, שיפוצים ועיצוב פנים

כתובת האתר: http://www.marhiv.co.il

וגם אתר שעיקר עיסוקו היתרי בניה ותוכניות הגשה במקרה ואתם עוסקים בתחום הבניה או שהתחלתם תהליך הבניה וייתכן וקיימות חריגות בנייה

כתובת האתר: http://www.garmushka.co.il